Hjelpesenter: Retur, ombytning & reklamasjon

Vi vil at du skal være helt fornøyd med ditt kjøp. Her finner du informasjon om hvordan du kan returnere, bytte eller reklamere på et produkt dersom noe ikke ble som du hadde tenkt deg.

Returer og bytter

Kan jeg angre mitt kjøp?

Ja, du har 14 dagers retur-/ombytningsrett fra du mottok din bestilling. En returetikett er vedlagt pakken, bruk den til å sende bestillingen tilbake til oss. Har du flere spørsmål om dette, kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Hvor mye koster returfrakt?

Ved retur vil det bli belastet en returfraktekostnad på 59 kr, og dette vil skje når vi har mottatt din retur til vårt lager og returbehandlingen er ferdig. Ved ombytning er frakten gratis.

Kan jeg returnere en vare jeg har bestilt som ikke passer, for å få et bytte eller pengene tilbake?

Ja, hos oss har du alltid 14 dagers retur-/ombytningsrett.

Vennligst merk at produktet/produktene må være ubrukt ved retur eller ombytning. For hygieneprodukter og beskyttende artikler som støttestrømper, strømper og lignende, må emballasjen være uåpnet og produktet helt ubrukt ved retur av hygieniske grunner.

Originalemballasjen, som for eksempel skoesken eller annen originalkartong, må være intakt og uskadet. Ved manglende originalemballasje vil det bli belastet en avgift på 100 kr.

Ved ombytning kan vi dessverre ikke alltid garantere tilgjengeligheten av ønsket størrelse. I slike tilfeller tilbyr vi mulighet til å bytte til et annet produkt eller få pengene tilbake. For ombytning, vennligst lag en ny bestilling via vår hjemmeside.

Kan jeg returnere sokker eller kompresjonssokker?

Av hygieniske grunner kan brukte sokker og kompresjonsstrømper ikke returneres. For en godkjent retur må disse være i sin uåpnede originalemballasje, helt ubrukte.

Hva skjer hvis jeg vil returnere et produkt som var inkludert i en pakkeavtale eller kjøpt med kvantumskorting?

Når du returnerer produkter fra et pakketilbud eller fra et kjøp der du har benyttet deg av kvantumsrabatt, opphører den gjeldende kampanjerabatt eller kvantumsrabatt for de produktene du velger å beholde.

Jeg har ikke mottatt noe returbevis?

Et selvklebende returfraktslabel følger med din levering, og på baksiden av din pakkseddel finner du et returformular. Sjekk først at det ikke har festet seg på innsiden av emballasjen. Dersom du ikke finner det, kontakt vår kundeservice, så sender vi deg et nytt, enten via e-post eller vanlig post.

Du skal alltid sende din retur med vår returfraktsedel.

Hvordan returnerer jeg med PostNord?

Bruk returetiketten som følger med i pakken og lever returen din hos nærmeste PostNord-ombud, og bevar kvitteringen.

Alternativt kan du også returnere din ordre via PostNord pakkeautomat – døgnet rundt. PostNord-appen kreves for denne returmuligheten.

Hvordan vet jeg at returen min er behandlet?

Når returen din er behandlet, mottar du en e-post fra oss med emnet 'Retur', der vi bekrefter at vi har behandlet returen din.

Har du en faktura, vil du også motta en e-post fra Qliro med oppdatert betalingsinformasjon, eller et returrefusjonskjema som du må fylle ut for å få refusjonen din.

Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager før returen din leveres til vårt lager for endelig håndtering hos Qliro.

Du kan alltid spore returen din via PostNords hjemmeside eller app ved å bruke pakke-ID-en som står på kvitteringen du får når du leverer returen din.

Har du spørsmål angående returen din, kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Jeg vil returnere et produkt, hva skal jeg gjøre med fakturaen min?

Du kan stoppe din 14-dagers faktura hos Qliro ved å registrere returen din, slik at fakturaen ikke kan bli forfalt. Du kan få hjelp med dette ved å kontakte Qliros kundeservice, eller ved å logge inn på "Min side" på Qliros hjemmeside, eller logge inn via deres app.

Når du har logget inn, kan du pause fakturaen din for 14 dager ved å:
Trinn 1. Velg fakturaen du ønsker å pause.
Trinn 2. Klikk på "Administrer faktura"
Trinn 3. Velg "registrer retur" og følg instruksjonene for å stoppe fakturering.

Ønsker du å pause en delbetaling eller en utestående faktura, kontakt Qliros kundeservice.

Når vi har mottatt og behandlet returen din, vil du motta en oppdatert faktura fra Qliro. Fakturaen med oppdaterte betalingsinformasjoner sendes til e-postadressen du oppga ved kjøpet, men du kan også se den oppdaterte fakturaen via "mine sider" eller i Qliro-appen.

Min retur er registrert som mottatt, hvorfor er den da ikke behandlet ennå?

Når vi har mottatt returen på vårt lager, blir den satt i kø for behandling og kreditt til Qliro.

Dette tar ca. 2-3 virkedager, og så snart det er klart, mottar du en e-post fra oss som bekrefter at vi har behandlet returen din.

Hvor raskt får jeg pengene etter at returen er ferdig behandlet?

Refusjonen håndteres via Qliro, og dersom du har betalt med Swish eller kort, vil refusjonen skje umiddelbart etter at vi har meldt returen til Qliro. Beløpet vil vises på din konto innen 1-3 bankdager.

Har du en betalt faktura og har du svart på retur/refusjonsformulæret som ble sendt ut av Qliro, tar det omtrent 1-3 bankdager før du ser pengene på din konto.

Har du spørsmål om din refusjon, vennligst kontakt Qliro.

Hvordan foregår refusjonen ved retur?

Refusjonen vil bli utført via Qliro etter at vi har varslet dem om returen.

Pengene blir automatisk refundert til kontoen som er knyttet til din Swish- eller kortbetaling.

Har du en betalt faktura og har returen blitt registrert, vil du motta en e-post fra Qliro AB med et skjema der du angir hvilken konto pengene skal utbetales til. E-posten med refusjon sendes til den e-postadressen du oppga ved kjøpet.


E-postinformasjonen for refusjonsformularet inneholder: "Hei, du har mottatt en registrert retur eller betalt for mye, og har en refusjon på x beløp å få tilbake. Vennligst oppgi dine kontoinformasjoner via denne lenken, så mottar du din refusjon innen 1-3 bankdager."

Hvis du ikke har mottatt en bekreftelse på retur eller en refusjon innen 1-3 bankdager etter at returen er behandlet, vennligst kontakt Qliros kundeservice – de vil hjelpe deg.

Hva er returpolitikken deres?

Du har 14 dagers retur- og ombytningsrett.

Den vare du returnerer, må være ubrukt og i originalemballasjen. Du betaler returfrakten, som belastes deg etterfølgende med 59 kr. Bruk alltid returetiketten som følger med pakken; dersom den mangler, kontakt vår kundeservice for å få en ny.

Av hygieniske grunner er produkter som sokker, støttesokker, støttebukser og enkelte beskyttelsesprodukter unntatt fra angrsrätten. Ved retur av et slikt produkt må emballasjen være uåpnet og produktet helt ubrukt. Returrett ved feil størrelse gjelder ikke dersom produktet er prøvet. Les mer i vår returinformasjon .

Hva betyr angrsrätt og åpent kjøp?

Både angrasrett og åpent kjøp har som hensikt at du som kunde skal ha mulighet til å angre et kjøp og returnere varen innen en viss tidsperiode etter kjøpet.

Refunderer dere fraktkostnadene hvis jeg returnerer varer?

Velger du "PostNord Service Point" eller "PostNord Paketbox", refunderes fraktavgiften på 49 kr ved retur.

Men dersom tilvalgt fraktmetode er "PostNord Home - Levering til døra", refunderes ikke fraktkostnaden på 89 kr for denne tjenesten ved retur.

Hvordan utføres en byte?

Du utfører en bytte ved å legge en ny bestilling på vår hjemmeside. Når du legger en ny bestilling, mottar du også en ny faktura eller et nytt betalingsdokument.

Din første ordre vil bli kreditert eller refundert avhengig av valgt betalingsmetode. Trenger du hjelp med å gjennomføre din bytteordre, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Reklamation

Hvordan gjør jeg en reklamasjon?

Alle reklamasjoner behandles via vår kundeservice. Du kan kontakte oss via e-post, info@minfot.se eller telefon 0431-72500 (hverdager 10:00-15:00), så hjelper vi deg.

Når du kontakter vår kundeservice angående en reklamasjon, må du vanligvis vedlegge dokumentasjon. Vi ønsker en tydelig bildedokumentasjon av feilen samt et bilde av hele produktet, som sendes sammen med ordrenummeret til info@minfot.se

Produktet mitt var ødelagt da jeg mottok det, hva skal jeg gjøre?

Ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Produktet mitt har gått i stykker, hvilken garanti har jeg?

Alle reklamasjoner behandles i henhold til forbrukerkjøpsloven, som gir deg som kunde tre års reklamasjonsrett. En reklamasjon må gjøres innen rimelig tid, senest to måneder etter reklamasjonsrettens utløp.

Alle våre reklamasjoner behandles via vår kundeservice. Ønsker du å reklamere, vennligst kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg. Behandlingen av en godkjent reklamasjon kan skje på tre måter: Ny vare gratis, pengene til gode eller pengene tilbake.

Hvordan vet jeg om dere har mottatt min klage?

Når vi har mottatt og behandlet din klage, vil du motta en bekreftelses-e-post fra oss.

Ved godkjent reklamasjon erstattes du på en av disse tre måter: Du mottar en ny vare uten kostnad, en kreditt hos oss tilsvarende beløpet eller pengene tilbake.

Hva gjør dere med varer som reklameres?

Vi vil ta ansvar for både miljøet og våre produkter. Returerte varer som kan være til nytte for andre, doneres til veldedige formål, og andre produkter som mangler emballasje, prismerke eller som har blitt brukt til fotograferinger, selger vi i vår RESALE -butikk til rabatterte priser.

RING OSS

Telefon: 0431-72500
Mandag-fredag kl. 10-13

SEND OSS EN E-POST

E-post: info@minfot.se
Vi svarer innen ett døgn på hverdager.