Hjelpesenter: Retur, ombytning & reklamasjon

Vi vil at du skal være helt fornøyd med ditt kjøp. Her finner du informasjon om hvordan du kan returnere, bytte eller reklamere på et produkt dersom noe ikke ble som du hadde tenkt deg.

Returer og bytter

Kan jeg angre mitt kjøp?

Vi har et automatisert robotlager som behandler bestillingen din umiddelbart.

Men hvis du vil vite mer om bestillingen din, vennligst kontakt vår kundeservice.

Du har også alltid mulighet for 14 dagers retur eller bytterett.

Hvor mye koster returfrakt?

Ved retur belastes en returfraktkostnad på 69 kr som belastes i etterkant, etter at vi har mottatt din retur og returhåndteringen er fullført.

Kan jeg returnere en vare jeg har bestilt som ikke passer, for å få et bytte eller pengene tilbake?

Ja, hos oss har du alltid 14 dagers åpent kjøp og gratis bytte.

Vær oppmerksom på at produktet(e) må være ubrukt ved retur eller bytte. For hygieneartikler og beskyttelse som støttestrømper, sokker og lignende skal emballasjen være ubrutt og produktet helt ubrukt ved retur av hygieniske årsaker.

Originalemballasjen, som skoesken eller annen originaleske, må være intakt og uskadet. Hvis originalemballasjen mangler, vil det bli belastet et gebyr på SEK 100.

Ved endring kan vi ikke alltid garantere tilgjengelighet av ønsket størrelse. I så fall tilbyr vi muligheten til å bytte til et annet produkt eller få refusjon. For bytte, vennligst legg inn en ny bestilling via vår nettside.




Kan jeg returnere sokker eller støttestrømper?

Av hygieniske årsaker kan sokker og støttestrømper som er prøvd ikke returneres. For godkjent retur må disse ligge i ubrutt originalemballasje, helt uprøvd.

Hva skjer hvis jeg vil returnere et produkt som var inkludert i en pakkeavtale eller kjøpt med kvantumskorting?

Når du returnerer produkter fra et pakketilbud eller fra et kjøp der du har benyttet deg av kvantumsrabatt, opphører den gjeldende kampanjerabatt eller kvantumsrabatt for de produktene du velger å beholde.

Jeg har ikke mottatt noe returbevis?

En følgeseddelen og en selvklebende returetikett vil bli sendt med forsendelsen din. Så start med å sjekke at følgeseddelen eller returetiketten ikke sitter fast på innsiden av emballasjen.

Hvis du ikke finner den, kontakt vår kundeservice så sender vi deg en ny på e-post.

Du må alltid sende returen med vår returfraktetikett.

Hvordan returnerer jeg med Bring?

Bruk returetiketten som følger med forsendelsen og lever returen til nærmeste Bring-agent/post i butikk. Lagre kvittering for innsending.

Hvordan vet jeg at returen min er behandlet?

Du vil motta en e-post fra oss, kalt "Retur", når returen din er behandlet. Du vil også motta en e-post fra Klarna med oppdatert betalingsinformasjon.

Du kan alltid spore returen din via Bring nettside eller app gjennom pakke-ID på leveringskvitteringen du mottar når du leverer returen. Du kan også søke på Posten.no

Hvis du har spørsmål angående returen din, kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg.

Jeg vil returnere et produkt, hva skal jeg gjøre med fakturaen min?

Du kan sette fakturaen din på pause hos Klarna, noe som fører til at fakturaen blir satt på vent. Dette gjør du ved å kontakte Klarnas kundeservice, eller ved å logge inn på «Mine sider» på Klarnas nettsider, eller logge inn via Klarna-appen og «Rapporter retur».

Min retur er registrert som mottatt, hvorfor er den da ikke behandlet ennå?

Når vi har mottatt returen på vårt lager, blir den satt i kø for håndtering og kreditering

Dette tar ca. 2-3 virkedager, og så snart det er klart, mottar du en e-post fra oss som bekrefter at vi har behandlet returen din.

Tilbakebetalingen skjer via Klarna og det tar 2-5 bankdager før de foretar tilbakebetalingen til deg etter at vi i Myfeet har registrert returen din. Hvis du har spørsmål om refusjonen, vennligst kontakt Klarna.

Hvor raskt får jeg pengene etter at returen er ferdig behandlet?

Refusjonen skjer vanligvis innen 2–5 virkedager, men refusjonstiden kan variere avhengig av valgt betalingsmåte.

Betalingskort: Normalt tar det 2–5 bankdager, avhengig av kortutsteder.

Betal senere med Klarna: Refusjoner skjer vanligvis innen 2–5 virkedager, avhengig av Klarna og banken. Hvis du har spørsmål om refusjonen din, kan du kontakte Klarna.

Apple Pay: Normalt innen 5–7 bankdager.

Google Pay: Normalt innen 5 bankdager.

Hvordan foregår refusjonen ved retur?

Refusjonen vil bli gjort til den alternative betalingsmåten som ble brukt for kjøpet.

Betalingskort: Ved retur refunderes pengene automatisk til samme konto som kortet er knyttet til og som du brukte for kjøpet ditt.
Betal senere med Klarna: Ved retur justerer Klarna fakturaen eller refunderer beløpet, hvis du allerede har betalt.
Apple Pay: Ved retur refunderes beløpet til kortet som er knyttet til Apple Pay.
Google Pay: Ved retur refunderes beløpet til kortet som er knyttet til Google Pay.

Hva er returpolitikken deres?

Du har både retur- og bytterett i 14 dager.

Varen du returnerer må være i ubrukt stand og i originalemballasjen. Ved retur er du ansvarlig for returfrakten, som i etterkant belastes med 69 NOK. (Ved bytte belastes ingen returfrakt)

Bruk alltid returseddelen som følger med forsendelsen, hvis den mangler, kontakt vår kundeservice for en ny.

Av hygienegrunner er produkter som sokker, støttesokker, støttetights og visse beskyttelser unntatt fra angreretten. Ved retur av et slikt produkt skal emballasjen være ubrutt og produktet helt ubrukt. Bytteretten ved feil størrelse gjelder ikke dersom produktet er prøvd på. Les mer om returer under her.

Hva betyr angrsrätt og åpent kjøp?

Både angrasrett og åpent kjøp har som hensikt at du som kunde skal ha mulighet til å angre et kjøp og returnere varen innen en viss tidsperiode etter kjøpet.

Refunderer dere fraktkostnadene hvis jeg returnerer varer?

Kostnad for retur er 69 kr og belastes i etterkant.
(Gjelder ikke ved bytte eller reklamasjon – da er returen gratis.)

Hvordan utføres en byte?

Du bytter ved å legge inn en ny bestilling på vår nettside. Når du legger inn en ny bestilling, vil du også motta en ny faktura. Din første bestilling vil bli kreditert eller refundert avhengig av betalingsmåten du har valgt.

Reklamation

Hvordan gjør jeg en reklamasjon?

Alle klager behandles via vår kundeservice. Du kan kontakte oss via telefon, +46 101 887 988 (hverdager 10:00-15:00) eller e-post, info@myfeet.no så hjelper vi deg.

Ved henvendelse til kundeservice, vennligst legg ved bilder som viser feilen/klagen, bilde av hele paret samlet og ordrenummeret og send det til info@myfeet.no

Produktet mitt var ødelagt da jeg mottok det, hva skal jeg gjøre?

Ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.

Produktet mitt har gått i stykker, hvilken garanti har jeg?

Alle reklamasjoner behandles i henhold til forbrukerkjøpsloven, som gir deg som kunde tre års reklamasjonsrett. En reklamasjon må gjøres innen rimelig tid, senest to måneder etter reklamasjonsrettens utløp.

Alle våre reklamasjoner behandles via vår kundeservice. Ønsker du å reklamere, vennligst kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg. Behandlingen av en godkjent reklamasjon kan skje på tre måter: Ny vare gratis, pengene til gode eller pengene tilbake.

Hvordan vet jeg om dere har mottatt min klage?

Når vi har mottatt og behandlet klagen din, vil du motta en bekreftelsesmail fra oss. Hvis klagen din blir kreditert, vil du også motta en e-post kalt "Return" som informerer deg om at vi har mottatt returen din. Dette fordi vi har gjort en justering av din faktura i forbindelse med reklamasjonen.

Hva gjør dere med varer som reklameres?

Vi vil ta ansvar for både miljøet og våre produkter. Returerte varer som kan være til nytte for andre, doneres til veldedige formål, og andre produkter som mangler emballasje, prismerke eller som har blitt brukt til fotograferinger, selger vi i vår RESALE -butikk til rabatterte priser.

RING OSS

Telefon: +46(0)431-72500
Mandag-fredag kl. 10-15

SEND OSS EN E-POST

E-post: info@myfeet.no
Vi svarer innen ett døgn på hverdager.