Hjelpesenter: Betaling

Her finner du vanlige spørsmål om våre betalingsmetoder, inkludert hvordan du handler trygt og enkelt med Qliro. Vårt mål er å gjøre ditt kjøp så komfortabelt og sikkert som mulig. Har du ytterligere spørsmål? Vår kundeservice er alltid tilgjengelig for å hjelpe deg.

Om Qliro

Trenger jeg BankID for å bestille hos dere?

Ja, alle betalingsmetoder krever at du identifiserer deg med BankID eller en sikkerhetsverifisering.

Når du velger månedsfaktura, faktura 14 dager, fleksibel delbetaling, fast delbetaling eller kjøp nå betal senere, må du identifisere deg med Bank-ID for å bekrefte kjøpet ditt.

Swish og kortbetaling er utformet for å være enklere betalingsmetoder og verifiseres via din bank. Velger du Swish eller betaler direkte fra din bank, verifiserer du kjøpet ditt med Bank-ID, og ved kortbetaling skjer verifiseringen, koblet med 3DSecure, via din bank.

Måtte jeg bruke Qliro for å kunne handle hos dere?

Noen betalingsalternativer går via Qliro, som håndterer alle fakturaer og delbetalinger for ditt kjøp.

Bruker du Swish eller kortbetaling, registreres beløpene direkte i din bank, men Qliro står for betalingsinformasjonen.

Kan jeg utsette betalingsfristen på fakturaen min hos Qliro?

Ja, du kan utvide betalingsfristen for fakturaen din, men mot en avgift.

Gebyr for forlengelsen avhenger av hvor mange dager du velger å flytte frem forfallsdatoen med.

Har du spørsmål om å flytte frem forfallsdatoen for fakturaen din, kan du chatte med Qliros kundeservice via appen deres eller ring dem på telefonnummer 0200 430 030.

Er det noen gebyrer for å betale med Qliro?

Qliros kasse er gebyrfri, men det kan påløbe visse gebyrer eller renter avhengig av hvilken betalingsmetode du velger å benytte ved ditt kjøp.

Hvordan kan jeg få betalingsinformasjon om min bestilling fra Qliro?

Betalingsbekreftelsen for din faktura sendes fra Qliro AB til den e-postadressen du registrerte ved kjøpet.

Du kan logge inn i appen eller på Qliros' hjemmeside for å se dine betalingsdokumenter. Du kan også kontakte Qliros' kundeservice ved å chatte med kundeservice i appen eller kontakte dem på 0200 430 030.

Hvor kan jeg henvende meg hvis jeg har spørsmål om min betaling eller Qliro?

Har du spørsmål om betalinger, fakturaer eller delbetalinger hos Qliro? Kontakt deres kundeservice på 020-0430 030, via chatten i Qliro-appen eller send en e-post til kundservice@qliro.com

Ønsker du informasjon om din bestilling, kan du kontakte vår kundeservice for videre hjelp. Du kan nå oss på telefonnummer 0431-72500, mandag til fredag (ikke på helligdager), mellom kl. 10:00-15:00, eller du kan sende en e-post til info@minfot.se.

Er det trygt å bruke Qliro?

Ja, du kan føle deg trygg med Qliro.

Qliro tilbyr trygg bruk av sine betalingsmetoder og de tilbyr både kjøpersbeskyttelse og sikkerhetsverifisering med BankID.

Jeg har ikke mottatt fakturaen min?

Når vi sender din ordre fra vårt lager, aktiveres fakturaen fra Qliro.

Har du ikke mottatt informasjon om din faktura eller betaling, kan det skyldes at den har havnet i din spam-mappe eller at du har oppgitt feil e-postadresse. Hvis du ikke finner fakturaen din eller har andre spørsmål om fakturering, vennligst kontakt Qliros kundeservice.

Merk at du også kan finne fakturaene dine ved å logge inn via Qliros app eller deres hjemmeside.

Kan jeg betale med Swish?

Ja. Du kan velge Swish som betalingsmetode når du fullfører betalingen via Qliro.

Kan jeg betale med betalingskort?

Ja. Du kan velge å betale med kort når du fullfører bestillingen i kassen.

Kan jeg få en kopi av fakturaen min?

Ubetalte fakturaer kan du laste ned som en PDF-fil i appen eller ved å logge inn på Qliro.com.

Ønsker du å motta en kopi av din betalte faktura, ber vi deg kontakte Qliros kundeservice for å få fakturaen din som PDF, inklusiv merverdiavgift.

Du kan kontakte deres kundeservice på telefonnummer 020 0430 030, eller du kan chatte med dem via Qliros-appen.

Jeg har mottatt bekreftelse fra dere om at returen min er behandlet, hvorfor er fakturaen da ikke oppdatert?

Når vi har mottatt og behandlet returen din, krediterer vi Qliro. Qliro vil deretter sende ut enten en ny betalingsbekreftelse eller en e-post med refusjon.

Hvis ikke hele bestillingen returneres, eller hvis du må betale returfrakt, vil du motta en oppdatert betalingsbekreftelse fra Qliro.

Vi anbefaler alltid at du pauserer fakturaen hos Qliro ved retur eller ombytning, for å unngå eventuelle pureringsgebyrer.

Har du spørsmål eller funderinger angående din retur, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice.

Om betaling

Hvordan betaler jeg og hvilke betalingsalternativer finnes?

Ved kjøp fullfører og betaler du din ordre i kassen.

Du kan velge å betale for din ordre med "betal nå"-metoden via Swish, kortbetaling eller direkte fra banken.

Du kan også velge å betale for din ordre som "betal senere" via Qliro ved å velge mellom månedsfaktura, faktura om 14 dager, fleksibel delbetaling, fast delbetaling eller kjøp nå betal senere.

Hvorfor går betalingen min ikke igjennom?

Hvis ditt kjøp ikke godtas når du velger å betale med de ulike betalingsalternativene, kan det skyldes en av følgende grunner:

1. Kontroller betalingsinformasjonen: Pass på at du har oppgitt riktige betalingsdetaljer, inkludert kortnummer, utløpsdato og CVC-kode, dersom du har valgt å betale med kort.
2. Kontroller at dine personlige opplysninger er korrekt utfylt.
3. At mobilnummeret for Swish er korrekt oppgitt.
4. Sjekk om dine Qliro-fakturaer er utløpt og må betales, da ubetalte fakturaer kan føre til at nye kjøp ikke godtas.

Hvordan vet jeg om pengene er trukket?

Når du har lagt din bestilling og valgt å betale direkte via kort, Swish eller annen direktebetaling, reserveres beløpet på din bankkonto.

Når din ordre sendes fra vårt lager, aktiveres betalingen og pengene trekkes fra din bankkonto.

Hva er Visa Secure og Mastercard Identity Check?

Visa Secure og Mastercard Identity Check er sikkerhetstjenester som har som mål å øke sikkerheten ved kortbetalinger ved onlinekjøp og for alle digitale enheter.

Begge sikkerhetstjenestene er basert på at du, i tillegg til dine vanlige kortopplysninger, også må oppgi en personlig kode som du selv har valgt, for eksempel via Mobilt BankID eller en annen autentiseringsprosess for å verifisere kortbrukerens identitet.

Det er i dag obligatorisk å ha sitt kort koblet til denne sikkerhetstjenesten for å kunne handle hos mange nettbutikker. Hensikten er å sikre betalingsprosessen og beskytte mot svindel og misbruk.

Skulle ditt kort ikke allerede være koblet til, kontakt din bank for mer informasjon. Vær oppmerksom på at ditt kjøp kan bli nektet dersom ditt kort ikke er koblet til sikkerhetstjenesten.

Når jeg betaler med betalingskort, får jeg en feilmelding. Hva kan det skyldes?

Feil kortinformasjon: Kontroller at du har oppgitt riktig kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode. Feil nummer eller feil informasjon kan føre til at transaksjonen avvises.

Blokkert kort: Sjekk at ditt betalingskort ikke er blokkert av din bank av en eller annen grunn. Dette kan skyldes mistenkelig aktivitet eller andre sikkerhetsforanstaltninger.

Tekniske problemer: E-handelsplattformen kan ha tekniske problemer som påvirker betalingsprosessen. Prøv igjen senere eller kontakt vår kundeservice for ytterligere hjelp.

Begrensninger eller restriksjoner: Noen banker kan ha begrensninger for onlinebetalinger eller transaksjoner. Kontakt din bank for å sjekke om det er noen restriksjoner på ditt kort.

Kan jeg betale med gavekort?

Ja, det er mulig å betale med gavekort. Du oppgir gavekortnummeret ditt ved kassen, og beløpet trekkes fra bestillingen.

Hvordan vet jeg at Minfot er en trygg nettbutikk?

Vi er et svensk selskap med sertifisert e-handel, og du kan se symbolet "Trygg e-handel" på vår hjemmeside.

Siden 2007 har Svensk Handel sertifisert svenske e-handelsbedrifter. Symbolet Trygg E-handel fungerer som en kvalitetsgaranti for både forbrukere og bedrifter.

Sertifiseringen garanterer at selskapet følger gjeldende lovkrav for e-handlere, inkludert regler innenfor forbruksrett og GDPR.

For deg som forbruker betyr sertifiseringen at selskapet er en seriøs, troverdig og trygg aktør som du kan stole på.

Ønsker du å vite mer om Trygg e-handel, kan du lese mer om det på deres hjemmeside: https://tryggehandel.svenskhandel.se/

Vi har også en svensk kundeservice, og dersom du har spørsmål eller funderinger, kan du enkelt kontakte oss via telefon: 0431-72500 eller e-post: info@minfot.se

Må jeg oppgi mitt personnummer i kassen?

Nei, du trenger ikke aktivt oppgi ditt personnummer i kassen.

Men avhengig av hvilken betalingsmetode du velger, kan du bli bedt om å bekrefte din identitet via Mobilt BankID, som indirekte allerede er knyttet til ditt personnummer. Dette gjøres for å sikre at ingen uautorisert handler i ditt navn.

RING OSS

Telefon: 0431-72500
Mandag-fredag kl. 10-13

SEND OSS EN E-POST

E-post: info@minfot.se
Vi svarer innen ett døgn på hverdager.