Hjelpesenter: Betaling
Her finner du vanlige spørsmål om våre betalingsmetoder, inkludert hvordan du handler trygt og enkelt med Klarna. Vårt mål er å gjøre ditt kjøp så komfortabelt og sikkert som mulig. Har du ytterligere spørsmål? Vår kundeservice er alltid tilgjengelig for å hjelpe deg.
Om Klarna
Trenger jeg BankID for å bestille hos dere?
Når du handler og velger mellom de ulike betalingsalternativene, kan du bli bedt om å identifisere deg med BankID, som fungerer som din personlige, elektroniske signatur.
Bank-ID er et sikkerhetstiltak som er nødvendig for å identifisere deg når du betaler bestillingen din.
Måtte jeg bruke Klarna for å kunne handle hos dere?
Hvis du ønsker å gjennomføre kjøpet ditt med faktura, må du velge "Betal senere med Klarna" i kassen, og kjøpet vil da bli registrert via Klarna.
Du finner bestillingen din via Klarna-appen eller via "mine sider" på Klarnas nettside.
Kan jeg utsette betalingsfristen på fakturaen min hos Klarna?
Ja, du kan utvide betalingsfristen for fakturaen din, men mot en avgift.
Gebyr for forlengelsen avhenger av hvor mange dager du velger å flytte frem forfallsdatoen med.
Har du spørsmål om å flytte frem forfallsdatoen for fakturaen din, kan du chatte med Klarna kundeservice via appen deres eller ring dem.
Er det noen gebyrer for å betale med Klarna?
Klarnas kasse er gebyrfri, men det kan påløbe visse gebyrer eller renter avhengig av hvilken betalingsmetode du velger å benytte ved ditt kjøp.
Hvordan kan jeg få betalingsinformasjon om min bestilling fra Klarna?
Betalingsbekreftelsen for din faktura sendes fra Klarna til den e-postadressen du registrerte ved kjøpet.
Du kan logge inn i appen eller på Klarnas hjemmeside for å se dine betalingsdokumenter. Du kan også kontakte Klarnas kundeservice ved å chatte med kundeservice i appen.
Hvor kan jeg henvende meg hvis jeg har spørsmål om min betaling eller Klarna?
Har du spørsmål om betalinger, fakturaer eller delbetalinger hos Klarna? Kontakt deres kundeservice.
Ønsker du informasjon om din bestilling, kan du kontakte vår kundeservice for videre hjelp. Du kan nå oss på telefonnummer +46(0)101887988, mandag til fredag (ikke på helligdager), mellom kl. 10:00-15:00, eller du kan sende en e-post tili nfo@myfeet.no.
Er det trygt å bruke Klarna?
Ja, du kan føle deg trygg med Klarna.
Klarna tilbyr trygg bruk av sine betalingsmetoder og de tilbyr både kjøpersbeskyttelse og sikkerhetsverifisering med BankID.
Jeg har ikke mottatt fakturaen min?
Når vi sender din ordre fra vårt lager, aktiveres fakturaen fra Klarna.
Har du ikke mottatt informasjon om din faktura eller betaling, kan det skyldes at den har havnet i din spam-mappe eller at du har oppgitt feil e-postadresse. Hvis du ikke finner fakturaen din eller har andre spørsmål om fakturering, vennligst kontakt Klarnas kundeservice.
Merk at du også kan finne fakturaene dine ved å logge inn via Klarnas app eller deres hjemmeside.
Kan jeg betale med Vipps?
Nei. For øyeblikket kan vi ikke tilby dette, men forhåpentligvis i fremtiden. Du kan for øyeblikket velge mellom: betalingskort, Apple Pay, Google Pay eller faktura via Klarna.
Kan jeg betale med betalingskort?
Ja. Du kan velge å betale med kort når du fullfører bestillingen i kassen.
Kan jeg få en kopi av fakturaen min?
Ubetalte fakturaer kan du laste ned som en PDF-fil i appen eller ved å logge inn på Klarna.com.
Ønsker du å motta en kopi av din betalte faktura, ber vi deg kontakte Klarnas kundeservice for å få fakturaen din som PDF, inklusiv merverdiavgift.
Jeg har mottatt bekreftelse fra dere om at returen min er behandlet, hvorfor er fakturaen da ikke oppdatert?
Når vi har mottatt og håndtert returen din, krediterer vi Klarna. Det kan da ta 2-5 dager før Klarna registrerer dette mot deg.
Hvis ikke alt på bestillingen blir returnert eller du må betale returfrakt, forblir det resterende beløpet hos Klarna for betaling.
Vi anbefaler alltid å sette fakturaen på pause hos Klarna, ved retur eller bytte, for å unngå mulige purringer.
Hvis du har spørsmål eller bekymringer angående din faktura og refusjon, vennligst kontakt vår kundeservice.
Om betaling
Hvordan betaler jeg og hvilke betalingsalternativer finnes?
Når du kjøper, må du fullføre og betale bestillingen din i kassen. Du kan velge å betale for bestillingen din med:
• Betalingskort: Beløpet trekkes direkte fra kortet ditt.
• Apple Pay: Du betaler via din iPhone, iPad eller Apple Watch. Kjøpet bekreftes med Face ID, Touch ID eller en kode.
• Google Pay: Betaling skjer via din Google-konto og skjer med fingeravtrykk, ansiktsgjenkjenning eller kode på enheten din.
• Klarna: Velg mellom å betale senere eller dele opp betalingen med en faktura. Klarna sender all informasjon direkte til deg via appen eller e-post.
Hvorfor går betalingen min ikke igjennom?
Hvis kjøpet ditt ikke blir godkjent når du velger å betale
med de ulike betalingsalternativene, kan det skyldes en av følgende årsaker:
1. Sjekk betalingsinformasjonen: Sørg for at du har oppgitt riktig betalingsinformasjon, inkludert kortnummer, utløpsdato og CVC-kode, hvis du har valgt å betale med kort.
2. Kortet ditt er ikke registrert for nettkjøp. Kontakt banken din.
3. Sjekk at personopplysningene dine er riktig utfylt.
4. Du har overskredet maksimumsbeløpet for Klarna-fakturaen. Du kan kontakte Klarna hvis du vil vite mer om kredittgrensen din.
5. Klarna godkjenner ikke kreditten din. Kontakt Klarna for mer informasjon om kreditten din.
Hvordan vet jeg om pengene er trukket?
Når du har lagt din bestilling og valgt å betale direkte med kort eller anden direkte betaling, reserveres beløbet i din bank.
Når din ordre sendes fra vores lager, aktiveres betalingen, og pengene hæves fra din bank.
Hva er Visa Secure og Mastercard Identity Check?
Visa Secure og Mastercard Identity Check er sikkerhetstjenester som har som mål å øke sikkerheten ved kortbetalinger ved onlinekjøp og for alle digitale enheter.
Begge sikkerhetstjenestene er basert på at du, i tillegg til dine vanlige kortopplysninger, også må oppgi en personlig kode som du selv har valgt, for eksempel via Mobilt BankID eller en annen autentiseringsprosess for å verifisere kortbrukerens identitet.
Det er i dag obligatorisk å ha sitt kort koblet til denne sikkerhetstjenesten for å kunne handle hos mange nettbutikker. Hensikten er å sikre betalingsprosessen og beskytte mot svindel og misbruk.
Skulle ditt kort ikke allerede være koblet til, kontakt din bank for mer informasjon. Vær oppmerksom på at ditt kjøp kan bli nektet dersom ditt kort ikke er koblet til sikkerhetstjenesten.
Når jeg betaler med betalingskort, får jeg en feilmelding. Hva kan det skyldes?
Feil kortinformasjon: Dobbeltsjekk at du har oppgitt riktig kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode. Et feil nummer eller feil informasjon kan føre til at transaksjonen blir avvist.
Blokkert kort: Sjekk at betalingskortet ditt ikke er sperret av banken din uansett årsak. Dette kan skyldes mistenkelig aktivitet eller andre sikkerhetstiltak.
Tekniske problemer: E-handelsplattformen kan muligens ha tekniske problemer som påvirker betalingsprosessen. Vennligst prøv igjen senere eller kontakt vår kundeservice for ytterligere hjelp.
Restriksjoner: Noen banker kan ha restriksjoner på nettbetalinger eller transaksjoner. Kontakt banken din for å se om det er noen begrensninger på kortet ditt.
Kan jeg betale med gavekort?
Ja, det er mulig å betale med gavekort. Du oppgir gavekortnummeret ditt ved kassen, og beløpet trekkes fra bestillingen.
Hvordan vet jeg at Minfot er en trygg nettbutikk?
Vi er et svensk selskap med en sertifisert e-handel og på nettsiden vår kan du se symbolet "Sikker e-handel".
Trygg E-handel-symbolet fungerer som en kvalitetssikring for både forbrukere og bedrifter.
Sertifiseringen garanterer at selskapet overholder gjeldende lovkrav for e-handlere, inkludert regler i forbrukerrett og GDPR.
Vi har også en svensk kundeservice og har du spørsmål eller bekymringer kan du enkelt nå oss både på telefon og e-post. Du når oss på +46101887988 (hverdager 10-15) eller info@myfeet.no
Må jeg oppgi mitt personnummer i kassen?
Ja. Som ny kunde hos Klarna kan det hende du må oppgi personnummeret ditt under kjøpsprosessen for enkelte betalingsmåter. Personnummeret er nødvendig for å bekrefte identiteten din, for å forhindre uautorisert bruk og for å bekrefte kredittverdigheten din. Dine opplysninger videreformidles ikke og håndteres i henhold til gjeldende GDPR-lovgivning.
Har du handlet via Klarna tidligere trenger du i de fleste tilfeller ikke oppgi personnummeret ditt, men det kan hende du må bekrefte identiteten din via Mobil BankID. Dette for å sikre at ingen uvedkommende handler i ditt navn.
RING OSS
Telefon: +46(0)101887988
Mandag-fredag kl. 10-15
SEND OSS EN E-POST
E-post: info@myfeet.no
Vi svarer innen ett døgn på hverdager