Hjelpesenter: Bestillinger

Å handle hos oss er enkelt! Her finner du all informasjon du trenger om hvordan bestillinger fungerer. Har du spørsmål eller trenger du hjelp under kjøpet, er vår kundeservice her for å hjelpe deg.

Slik handler du

Hvordan kan jeg handle hos dere?

Du trenger både en e-postadresse og BankID for å handle hos oss, og hvis du vil ha levering til døra (PostNord Home), trenger du også et gyldig svensk mobilnummer.

Når du har funnet produktet/produktene du vil kjøpe, velger du størrelse om det er nødvendig, og klikker deretter på "Legg til i handlekurven". Du kan deretter velge å fortsette handle eller gå til kassen.

Øverst til høyre på siden finner du handlekurven din, som viser antall produkter du har lagt til. Klikker du på kurven, ser du også summen av bestillingen din.

Når du er klar, går du til kassen der du angir dine kundedata. Velg ønsket betalingsmåte via Qliro med betalingsmåte "betal nå" med Swish, kortbetaling, direkte fra din bank eller "betal senere" med månedsfaktura, faktura 14 dager, fleksibel delbetaling, fast delbetaling eller kjøp nå betal senere og fullfør deretter din bestilling. I enkelte tilfeller blir du bedt om å bekrefte ditt kjøp med BankID.


Når du har fullført kjøpet, sendes en ordrebekreftelse umiddelbart til din angitte e-postadresse.

Må jeg registrere meg på dere sider for å kunne bestille?

Nei. Du trenger ikke å registrere deg for å kunne bestille.

Hvorfor må jeg oppgi et mobilnummer i kassen? Jeg har ingen mobiltelefon.

Mobilnummeret er nødvendig for at du skal motta en SMS-varsel når bestillingen har ankommet ditt lokale utleveringssted for henting eller er levert til din postkasse/dør.

Velger du leveringsmetoden PostNord Home - Levering til døren, må du oppgi et gyldig svensk mobilnummer.

Etter at bestillingen er sendt fra vårt lager, vil du motta en SMS-melding fra PostNord med en lenke til en rekke valgmuligheter for hjemlevering.

Hva menes med at et produkt er en bestillingsvare?

Hvis en vare har statusen "Bestillingsvare", betyr det at den ikke er på lager hos oss, men bestilles direkte fra en av våre leverandører etter at du har foretatt ditt kjøp. Bestillingsvarer sendes fra oss innen 2-5 virkedager.

Blir varen reservert når man legger den i handlekurven?

Nei, et produkt reserveres ikke bare ved å legge det i handlekurven eller i kassen.

Kan jeg reservere et produkt hos dere?

Det er ikke mulig å reservere et produkt på nett, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice så kan vi hjelpe deg med en forhåndsbestilling, for eksempel hvis du vil garantere deg om å få et produkt så snart vi har det på lager igjen.

Kan jeg forhåndsbestille en vare?

Ja, det er mulig å legge en forhåndsbestilling på en vare som skal inn i lager. Ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg med dette. Du må selv fullføre bestillingen via Qliro, og derfor trenger du BankID og e-postadresse.

Kan jeg få hjelp med å legge en bestilling?

Ja, dersom du ønsker det, kan vi opprette en ordre for deg, men du må selv godkjenne den. Når vi har registrert din ordre og alle nødvendige opplysninger er oppgitt, sender Qliro deg en e-post med en lenke. Via denne lenken fullfører du ordren ved å velge din ønskede betalingsmåte.

For at vi skal kunne hjelpe deg med dette, trenger du en e-postadresse og BankID.

Kan man handle i en fysisk butikk?

Dessverre har vi ikke våre varer i noen fysiske butikker, vi selger kun via vår hjemmeside.

Jeg har et firma, kan jeg handle hos dere?

Ja, du kan handle som bedrift. Det som kreves er at bedriften har et organisasjonsnummer og at verifisering i kassen er nødvendig.

Når du kommer til kassen, fyller du inn dine opplysninger under levering og angir firmanavnet. Følg de resterende trinnene og klikk videre på "betal nå".

Organisasjonsnummeret fyller du deretter inn etter at du har klikket deg videre via knappen "Betal nå".

Bestilling - om din ordre

Jeg klarer ikke å fullføre bestillingen i kassen, hvorfor?

Sjekk først og fremst at du har fylt inn alle opplysningene korrekt ved bestilling.

Andre grunner til at en bestilling ikke kan utføres kan være:

- En midlertidig feil i betalingsprosessen
- Eventuell rabattkode er ugyldig
- Driftstörning

Etter at du har sjekket punktene nevnt ovenfor, forsøk å legge inn bestillingen på nytt. Du kan også prøve å legge inn bestillingen via en annen enhet, som f.eks. datamaskin, mobiltelefon osv.

Hvis problemet vedvarer, kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Kan jeg endre leveringsadressen ved bestilling?

Ja, du kan oppgi en annen leveringsadresse før du fullfører bestillingen ved å fylle inn de ønskede leveringsopplysningene under overskriften levering.

Før du fullfører bestillingen, kan du også velge om du vil ha samme fakturaadresse som leveringsadresse. Dette gjør du ved å klikke på ett av alternativene under "fakturaadresse" i kassen.

Jeg har skrevet feil opplysninger på bestillingen, kan jeg endre det?

Nei, det er dessverre ikke mulig å foreta endringer, tilføyelser eller kansellere bestillingen etter at den er fullført, da behandlingen i våre automatiske systemer starter umiddelbart.

Hvordan vet jeg at bestillingen min er mottatt?

Etter at du har fullført bestillingen, mottar du en ordrebekreftelse til e-postadressen du oppga ved kjøpet.

Hvis du ikke finner en ordrebekreftelse, sjekk først spam-mappen eller en eventuell Kampanj-mappe i e-posten din, før du prøver på nytt.

Hvorfor har jeg ikke mottatt noen ordrebekreftelse?

Manglende ordrebekreftelse skyldes enten at e-postadressen er feil eller at bestillingen ikke kunne fullføres korrekt. Sjekk først om e-posten med ordrebekreftelsen har havnet i spam-mappen. Finner du den heller ikke der, kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg videre.

Hvor lang tid tar det før jeg mottar min bestilling?

En bestilling sendes fra oss innen 1-3 virkedager (lagerførte varer) eller 2-5 virkedager (varer som skal bestilles).

Regn også med at PostNord har en leveringstid på 1-2 virkedager etter at bestillingen har forlatt vårt lager.

Skulle det av en eller annen grunn ta lengre tid enn planert før vi kan sende din bestilling, vil vi kontakte deg via e-post.

Kan dere sende to forskjellige bestillinger i samme pakke?

Nei. Dessverre har vi ikke mulighet til å levere to forskjellige bestillinger i ett og samme pakke.

Hvorfor ble min bestilling kansellert?

Dersom din ordre må kanselleres, kan det skyldes at den bestilte vare ikke lenger er tilgjengelig. Skulle dette uheldigvis skje, vil vi kontakte deg via e-post eller telefon og vi vil gjerne hjelpe deg med å finne et tilsvarende produkt.

Hva skjer hvis en vare jeg har bestilt viser seg å være utsolgt?

Hvis vi ikke kan levere din bestilling i henhold til de vilkårene vi har angitt, vil vi kontakte deg via e-post eller telefon.

RING OSS

Telefon: 0431-72500
Mandag-fredag kl. 10-13

SEND OSS EN E-POST

E-post: info@minfot.se
Vi svarer innen ett døgn på hverdager.