Betaling

Her kan du se vanlige spørsmål om våre betalingsmetoder, inkludert hvordan du handler trygt og enkelt med Klarna. Vår ambisjon er å gjøre kjøpet ditt så komfortabelt og sikkert som mulig. Har du flere spørsmål? Vår kundeservice er alltid her for å hjelpe deg.

Om Klarna

Ja.

Bank-ID er et sikkerhet som noen ganger er nødvendig for å identifisere deg når du betaler for bestillingen din.

I de fleste tilfeller trenger du kun å bekrefte identiteten din én gang hvis du legger inn bestillingen via samme enhet som før. Det kan imidlertid hende du må bekrefte kjøpet med Bank-ID hvis du velger betalingsalternativet Swish eller direktebetaling.

Ja.

Klarna er vår mellommann angående de ulike betalingsalternativene: Faktura, betal innen 30 dager; Delbetaling; Bankoverføring; Kortbetaling eller Vipps.

Ja. Klarna tilbyr både kjøperbeskyttelse og svindelbeskyttelse.

Klarna tilbyr også ulike betalingsmetoder slik at du som kunde skal føle deg trygg med betalingen din. For eksempel betalingsmetoden "Klarna Faktura 30 dager," som gir deg 30 dager til å betale ordren din. Dette betyr at du får varene hjem før betalingen må gjennomføres.

Hvis du har spørsmål om Klarna og deres ulike beskyttelser, vennligst kontakt deres kundeservice.

Når vi sender din bestilling fra vårt lager, aktiveres fakturaen fra Klarna.

Hvis du ikke har mottatt noen informasjon om din faktura eller betaling, kan det være fordi den har havnet i spam eller at du har oppgitt feil epostadresse. Dersom du ikke finner fakturaen din eller har andre spørsmål om fakturaer, vennligst kontakt Klarnas kundeservice via deres hjemmeside.

Husk at du også kan finne fakturaene dine ved å logge på Klarna-kontoen din. Dette kan du gjøre via Klarna-appen eller nettsiden deres.

Ja.

Du kan velge Vipps som betalingsmåte når du fullfører betalingen din via Klarna.

Ja.

Du kan velge å betale med kort når du fullfører bestillingen i kassen.

Hvis du ikke finner fakturaen din, kan vi sende den til deg på nytt via e-post. Dersom du ønsker å få tilsendt din faktura med vanlig post, vennligst kontakt Klarnas kundeservice så hjelper de deg videre.

Trenger du en faktura med spesifisert mva, kan du kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Billie er en svensk betalingstjeneste som tilbys av Klarna Sverige og er en mellommann for svenske bedriftskunder og Klarna. Dette finnes ennå ikke i Norge.

Når vi har mottatt og håndtert returen din, krediterer vi Klarna. Det kan da ta 2-5 dager før Klarna registrerer dette mot deg.

Hvis ikke alt på bestillingen blir returnert eller du må betale returfrakt, forblir det resterende beløpet hos Klarna for betaling.

Vi anbefaler alltid å sette fakturaen på pause hos Klarna, ved retur eller bytte, for å unngå mulige purringer.

Hvis du har spørsmål eller bekymringer angående din faktura og refusjon, vennligst kontakt vår kundeservice.

Om betaling

Vi bruker Klarna og de tilbyr en rekke forskjellige betalingsmetoder:

• Kortbetaling – du kan bruke de fleste debet- og kredittkort
• Faktura – 30 dager og månedlig faktura
• Delbetaling
• Vipps
• Bankoverføring – penger trekkes innen 1-2 dager etter at vi har sendt bestillingen, fra kontoen knyttet til Klarna.

Etter at du har valgt hvilke produkter du ønsker å kjøpe, går du videre til kassen, hvor du følger instruksjonene og velger ønsket betalingsmåte, og fullfører deretter kjøpet.

Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp, ring eller send e-post til vår kundeservice. Du kan nå oss på +46 101 887 988 (hverdager 10-15) eller info@myfeet.no

Hvis kjøpet ditt ikke blir godkjent når du velger å betale med Klarna, kan det skyldes en av følgende årsaker:

1. Sjekk betalingsdetaljene: Sørg for at du har oppgitt riktig betalingsinformasjon, inkludert kortnummer, utløpsdato og CVC-kode, hvis du valgte å betale med kort.

2. Kortet ditt er ikke registrert for nettkjøp, kontakt banken din.

3. Sjekk at dine personopplysninger er riktig utfylt.

4. Du har oppgitt feil personnummer. Vær oppmerksom på at personnummeret kontrolleres mot din folkeregistrerte adresse. Disse detaljene må samsvare for at fakturakjøpet skal gjennomføres.

5. Du har overskredet maksimumsbeløpet for Klarna-fakturaen. Du kan kontakte Klarna hvis du vil vite mer om kredittgrensen din.

6. Klarna godkjenner ikke kreditten din. Kontakt Klarna for mer informasjon om kreditten din.

Hvis det er reservert penger på kortet ditt, men du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg.

Ved for eksempel tekniske problemer under kjøpsprosessen kan et beløp i noen tilfeller reserveres uten at det registreres en ordre i vårt system. Hvis dette skjer vil du få pengene tilbake til kortet du spesifiserte i bestillingen, noe som vanligvis tar 2-5 bankdager.

Du kan også kontakte Klarna, på klarna.com/no/kundeservice/

Når du har lagt inn din bestilling og du har valgt å betale direkte med kort, Vipps eller annen direkte betaling, reserveres beløpet i banken din. Når bestillingen din sendes fra vårt lager, aktiveres betalingen og pengene trekkes fra banken din.

Har du spørsmål om betalingen din og om pengene er trukket, vennligst kontakt Klarnas kundeservice så hjelper de deg videre. Du kan også logge på Klarna-kontoen din for å se dine pågående bestillinger og betalinger.

Visa Secure og Mastercard Identity Check er sikkerhetstjenester som har som mål å øke sikkerheten ved kortbetalinger ved nettkjøp og for alle digitale enheter.


Begge sikkerhetstjenestene er basert på at du i tillegg til dine vanlige kortopplysninger også må taste inn en personlig kode som du selv har valgt, for eksempel via Mobil BankID eller en annen autentiseringsprosess for å verifisere kortbrukerens identitet.


Det er nå obligatorisk å ha kortet ditt koblet til denne sikkerhetstjenesten for å handle i mange nettbutikker. Formålet er å sikre betalingsprosessen og beskytte mot svindel og uautorisert bruk.


Hvis kortet ditt ikke allerede er tilkoblet, kontakt banken din for å finne ut mer. Vær oppmerksom på at kjøpet ditt kan bli avvist hvis kortet ditt ikke er koblet til sikkerhetstjenesten.

Feil kortinformasjon: Dobbeltsjekk at du har oppgitt riktig kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode. Et feil nummer eller feil informasjon kan føre til at transaksjonen blir avvist.

Blokkert kort: Sjekk at betalingskortet ditt ikke er sperret av banken din uansett årsak. Dette kan skyldes mistenkelig aktivitet eller andre sikkerhetstiltak.

Tekniske problemer: E-handelsplattformen kan muligens ha tekniske problemer som påvirker betalingsprosessen. Vennligst prøv igjen senere eller kontakt vår kundeservice for ytterligere hjelp.

Restriksjoner: Noen banker kan ha restriksjoner på nettbetalinger eller transaksjoner. Kontakt banken din for å se om det er noen begrensninger på kortet ditt.

Nei, dessverre kan vi for øyeblikket ikke tilby gavekort til våre norske kunder.

Vi er et svensk selskap med en sertifisert e-handel og på nettsiden vår kan du se symbolet "Sikker e-handel".

Trygg E-handel-symbolet fungerer som en kvalitetssikring for både forbrukere og bedrifter.

Sertifiseringen garanterer at selskapet overholder gjeldende lovkrav for e-handlere, inkludert regler i forbrukerrett og GDPR.

Vi har også en svensk kundeservice og har du spørsmål eller bekymringer kan du enkelt nå oss både på telefon og e-post. Du når oss på +46101887988 (hverdager 10-15) eller info@myfeet.no

Ja

Som ny kunde hos Klarna kan det hende du må oppgi personnummeret ditt under kjøpsprosessen for enkelte betalingsmåter. Personnummeret er nødvendig for å bekrefte identiteten din, for å forhindre uautorisert bruk og for å bekrefte kredittverdigheten din. Dine opplysninger videreformidles ikke og håndteres i henhold til gjeldende GDPR-lovgivning.

Har du handlet via Klarna tidligere trenger du i de fleste tilfeller ikke oppgi personnummeret ditt, men det kan hende du må bekrefte identiteten din via Mobil BankID. Dette for å sikre at ingen uvedkommende handler i ditt navn.

Finner du ikke svaret du leter etter? Kontakt oss på telefon eller e-post, så hjelper vi deg med dine spørsmål.


RING OSS

Telefon: +46 101887988
Mandag-fredag kl. 10-15



MAIL OSS

E-post: info@myfeet.no
Vi svarer innen ett døgn på hverdager