Vanlige spørsmål
Her finner du svar på de vanligste spørsmålene.
Har dere noen fysiske butikker eller forhandlere i Norge?
Nei, vår butikk finns bare på internett.
Jeg lykkes ikke å gjennomføre min bestilling når jeg har kommet til handlekurven, hvorfor ikke?
Kontroller først om du har utfylt alle opplysninger først.
Andre årsaker til at din bestilling ikke kan gjennomføres kan være følgende:
- At Javascript ikke er aktivert i til ditt internett.
- Kjente kompabilitetsproblem i Internet Explorer gjør at Javascript-modulen i bland ikke fungerer som den skal, som i sin tur påvirker sluttfunksjonen i handlekurven.
- Din internettleser aksepterer ikke cookies.
Løsninger:
- Kontroller at din internetleser har Javascript aktivert (dette finner du under innstillingene for ditt internet).
- Kontroller at din internetleser aksepterer cookies (også dette finner du under innstillingene for ditt internet).
- Prøv en annen internetleser. Vi anbefaler Mozilla Firefox eller Google Chrome.
Om du fortsatt har problemer eller om du ikke har mulighet å bytte internettleser er du hjertlig velkommen å kontakte oss på telefon så vi kan legge inn din bestilling manuelt. Tenk på at vi kan bare tilby faktura via Klarna som betalingsmetode ved manuelle bestillinger.
Om du får feilmelding i handlekurven ved kortbetaling (etter at du har utfylt dine kortopplysninger) kan dette komme an på følgende:
- Dine kortopplysninger ble ikke utfylt riktig.
- Ditt kort savner dekning.
- Et temporært feil i modulen for kortbetaling.
Løsninger:
- Kontroller at dine kortopplysninger er fylt i riktig.
- Kontroller at kortet har dekning.
- Bruk et annet betalkort.
- Prøv en annet betalingsmåte - faktura eller direktebetaling via internetbanken.
- Om punkt 1-3 ovenfor ikke fungerer etter flere forsøk, avvent og prøv igjen senere, velg en annen betalingsmåte eller kontakte kundeservice.
Hvordan gjør jeg for å handle hos dere?
For å legge en bestilling klikker du først på det produktet du vil bestille. Da kommer du til produktsiden der du velger størrelse (om det skal velges en størrelse), velg deretter på «Kjøp». Produktet havner nå i din handlekurv som du finner lengst opp på høyre side. Der kan du se antall varer samt summen på hele din bestilling. Nå kan du velge å fortsette å legge produkter i handlekurven eller gå direkte til betaling ved å klikke på «Til kassen». I handlekurven fyller du i dine opplysninger samt velger betalingsalternativ og sluttfører bestillingen.
Hvordan vet jeg at min bestilling har gått igjennom?
Du kommer til å få en ordrebekreftelse til den e-postadresse du har registrert når du har sluttført din bestilling. Om du ikke har fått noen bekreftelse til din e-postadresse kan det bety at bestillingen ikke har gått igjennom – er du usikker er du velkommen å kontakte oss. Det kan også bero på at du har angitt en feilaktig e-postadresse i handlekurven i forbindelse med ditt kjøp.
Må jeg registrere meg på deres hjemmeside for å gjøre en bestilling?
Nei.
Hvorfor må jeg angi et mobilnummer i handlekurven? Jeg har ingen mobiltelefon.
Mobilnummeret behøver du for at du skal kunne ta imot SMS når din bestilling har kommet til ditt postkontor og klar for å bli uthentet. Om du ikke har en mobiltelefon går det bra å skrive inn et vanlig telefonnummer i feltet. Vi registrerer da at du får en avisering på e-post eller et brev til deg med posten istedenfor.
Kan jeg bestille på telefon?
Ja. Ring gjerne vår kundeservice på telefon +46 101 887 988 (åpningstider 10-15 mandag-fredag) Observer at vi bare kan tilby faktura via Klarna som betalingsmetode ved manuell bestilling.
Hvor mye koster frakten?
Vi tar ut en fraktkostnad på 59kr, men når du handler for minst 599 kr byr vi på fraktkostnaden. Altså fri frakt ved kjøp over 599 kr.
Hvordan betaler jeg?
Du kan velge å betale med faktura, med kort eller direkte med Klarna Checkout. Det vil ikke tilkomme noen gebyrer. Velger du faktura har du 14 dager på deg å betale fra din bestilling har blitt sendt i fra vårt lager. Velger du faktura vil det bli gjort en kredittsjekk via Klarna direkt-online.
Hvorfor får jeg en feilmelding når jeg betaler med kort?
Det kan finnes mange årsaker til at en kortkjøp ikke blir godkjent. Kontrollere først og fremst at du har fyllt i dine kortopplysninger riktig. Det kan også være en midlertidig systemfeil hos Klarnas betalingsmodul. Dette bruker å løse seg innom kort tid. Alternativt vente til neste dag å se om problemet er løst.
Når leveres min bestilling etter jeg har registrert en ordre?
Din bestilling sendes vanligvis fra oss innen 3-5 hverdager. Om du har bestilt et produkt som er bestillingsvare kan det drøye 7-10 hverdager. Om det av noen anledning drøyer ekstra lenge før vi kan sende din bestilling kommer vi å kontakte deg via e-post.
Hvordan leveres min bestilling?
Din bestilling sendes med Bring til ditt lokale utleveringssted. Når du kan hente ut din bestilling får du en hentemelding varslet på SMS, epost eller i Digipost. Husk å ta med deg din legitimasjon.
Hvor lang er leveringstiden?
Leveransetiden med Posten MyPack er vanligvis 3-5 dager.
Hvor lang tid har jeg på meg å hente ut min pakke?
Når pakken din har kommet fram til utleveringsstedet har du 7 dager på deg å hente pakken med din bestilling. Om du ikke henter ut pakken innen 14 dager sendes den tilbake til oss og vi vil debitere deg en kostnad på 200 kr for frakt og administrasjonskostnader.
Jeg har ikke fått noen avisering via sms eller mail hva kommer dette an på?
At du ikke har fått noen avisering kommer oftest an på at du har fyllt i ditt mobilnummer feilaktig eller feil e-post adresse. Kontakt oss om du ikke har fått noen avisering med ID-nummer på forsendelsen så du kan hente ut pakken.
Jeg har ikke fått varen/varene som jeg har bestilt - hvorfor ikke?
Varen kan være midlertidig slutt i lager eller helt utsolgt. Vi sender alltid ut oppdateringer om din bestilling til den e-postadresse som du har registrert i handlekurven, derfor er det viktig at du kontrollerer din innboks om du lurer på hva som har skjedd med din bestilling. Det er også viktig å titte i søpplekurven ettersom noen e-post kommer dit. Når et produkt er midlertidig slutt i lager sendes det så snart vi har fått det i lager igjen. Når et produkt er utsolgt gir vi deg oftest forslag på lignende produkter eller gir deg nærliggende størrelser med håp om at det kan passe istedenfor.
Om det jeg har bestilt ikke passer, kan jeg sende tilbake produktet å bytte eller få tilbake pengene?
Ja. observer at produktet må være helt ubrukt. Sko kartongen eller annen originalkartong får heller ikke være borte eller være skadet. Om det er så må vi debitere deg for dette i etterskudd. Legg merke til at ved et bytte er det ikke 100% sikkert at akkurat den størrelsen du vil bytte til finns tilgjengelig. Om den ikke finns tilgjengelig har du muligheten til å bytte til en helt annet produkt eller få dine penger tilbake. Ved bytte, vennligst legg en ny bestilling via vår hjemmeside. Returrett gjelder i 14 dager etter at du har mottatt varen.
Vad koster det å returnere?
Om du vil returnere for at du har angret deg eller lignende så er kostnaden for returen 69 kr. Ved bytte er returen derimot helt kostnadsfritt. Returfrakt debiteres i etterskudd i forbindelse med håndtering av din retur.
Tenk på å pakke forsendelsen godt. Sett aldrig tape rett på originalemballasjen og for at ikke originalemballasjen skal bli skadet bør du ha et ekstra lager av plast/papir/papp rundt om. Om originalemballasjen er skadet må vi dessverre debitere dette på grunn av manglende beskyttelse av originalemballasjen. Har du spørsmål om dette er du velkommen å kontakte oss.
Deretter leverer du inn pakken på et postkontor nære deg.
Returetiketten for å returnere en vare mottar du til din epost med mailet om at "varen er på vei". Har du ikke mulighet å skrive ut returetiketten kontakter du oss så sender vi en til deg i posten. Har du ikke mottatt mailet kontakter du oss igjen så sender vi en ny returetikett til din epost.
Hvordan skjer en tilbakebetaling ved en retur?
Så snart vi har mottatt din retur skjer tilbakebetaling via Klarna. Har du betalt din ordre med kort eller direkte via din bank vil pengene komme inn til ditt bankkonto innen 7 arbeidsdager fra vi har tatt imot og registrert din retur hos Klarna. Om du har valgt å betale med faktura via Klarna vil din faktura bli oppdatert og en eventuell sum som gjenstår (eks. returfrakt) sendes til den e-post som du har registrert. Har du allerede betalt din faktura kommer tilbakebetaling å skje via Klarna. Så snart returen er behandlet vil det bli sendt en e-post der du får oppgi kompletterende informasjon for at Klarna skal kunne gjennomføre tilbakebetalingen.
Hvilken størrelse skal jeg velge?
Vanligvis har man samme størrelse i sine sko. Så om du bruker å ha størrelse 38 bør du også velge sko i denne størrelsen. Men noen ganger kan det være bra å tenke på hva du skal bruke skoene til? Behøver du et par vintersko er det lurt å velge en størrelse større for å få plass med et par ekstra strømper eller myke såler. Det kan også skille seg på størrelser, størrelse 38 i et varemerke kan skille seg mot størrelse 38 i et annet varemerke. Vi forsøker å få informasjon om skoene er store eller små i størrelsene. I produktbeskrivningen kan du oftest se om en sko er smal, normal eller bred. Om du kjenner deg usikker kan du alltid kontakte kundeservice for veiledning.
Hva er skoenes innvendige mål?
Dessverre så har vi ikke skoenes innvendige mål. Enn så lenge kan du bare se innvendige mål på noen av modellene som vi selger.
Jeg har målt mine føtter ifølge størrelseguiden – men hvilken størrelse tilsvarer min fotlengde?
Størrelseguiden er ikke i første rekke for å vise hvilken størrelse fotlengden din tilsvarer ettersom dette alltid kan variere avhengig av modell og merke. Den er til for at du skal kunne sammenligne din fotlengde med den nøyaktige innvendige lengden på en spesiell sko. Per i dag har vi bare innvendige mål på noen modeller men vi måler gjerne skoene om du ønsker det. Send gjerne en e-post med din fotlengde og oppgi hvilken modell samt størrelse du er interessert av så måler vi den til deg og kommer tilbake med informasjon så fort som mulig.
Hva menes med at et produkt er bestillingsvare?
Det betyr at det er et produkt som vi ikke har i lager men som vi kjøper inn fra våre forhandlere etter at en ordre har blitt gjort på et produkt med denne status. Bestillingsvarer sendes til vårt lager innen 7-10 hverdager. Etter dette tilkommer vanlig leveransetid på 3-5 arbeidsdager.
Hva skjer om et produkt jeg har bestilt viser seg å være utsolgt?
Om det skulle skje kommer vi å kontakte deg via e-post eller telefon. Vi gir deg gjerne forslag på lignende produkter som kan erstatte det utsolgte produktet.
For øvrige spørsmål vennligst kontakte vår kundeservice på e-post: info@myfeet.no Du kan også nå oss på telefon +46 101 887 988, telefontid kl 10-15 mandag-fredag, eller kontakte oss via vår facebook-side Myfeet.no. Vi tilbyr alltid personlig service.
Do you need information in English? Please email us at info@myfeet.no with your questions, or contact us through our facebook-page.